Updates, Live

Thursday, February 21, 2008

Bucuresti, prima fotografie



Penny Market, pe Bulevardul 1 Decembrie 1918


Prima zi din nou in Bucuresti. Am o senzatie stranie. Si anul trecut am avut-o. Stiu ca dureaza o zi, doua, apoi va trece. De vina este si oboseala drumului lung cu avionul, facut cu o zi inainte. Si diferenta de fus orar.

Parca m-as astepta sa fie o alta planeta si ma mir ca tot ce vad si aud, toate semnalele care vin imi spun ca sunt pe aceeasi planeta. Ceasul meu biologic ma avertizeaza ca trebuie sa fiu atent: alta planeta. Semnalele din jur ma descumpanesc: aceeasi planeta.

Asadar, la doua dupa masa eram in aeroportul din Washington. Avionul trebuia sa plece la ora cinci. Am baut in tihna un pahar de vin la unul din restaurantele din aeroport. Vin californian, excelent. M-am mai uitat prin magazinele de acolo, prin librarie. Am fost invitati la avion. Pe la cinci si jumatate ni s-a spus ca avionul are o problema tehnica si ca este asteptata o echipa de mecanici. Pe la sase si un sfert ni s-a spus ca trebuie sa coboram, avionul nu va mai zbura. Un avion urias, eram cateva sute de calatori. Un alt avion, sosit din Beijing la opt seara, inlocuieste avionul nostru. Plecam la zece seara. Ajungem la Frankfurt la unsprezece dimineata. Avionul pe care trebuia sa il iau mai departe spre Bucuresti a plecat de o ora. Noroc ca mai exista o alta cursa, la ora doua. Ajung la cinci dupa masa la Bucuresti. Ceasul meu biologic este inca acordat pe ora Washingtonului: zece dimineata.

Am cunoscut cativa romani. In general lucreaza pe vapoare, vin in concediu. Un baiat din Predeal, l-am cunoscut pe aeroportul din Washington. Doua doamne din regiunea gagauza a Basarabiei, vorbind intre ele intr-un amestec de rusa, turca si romana. Cea tanara este stabilita in California, maritata cu un turc. Mama ei a fost in vizita la ea. Mama vorbeste mai mult romaneste. Cateva fete din Chisinau, pe aeroportul din Frankfurt, se duc undeva la munca prin Europa. Vorbesc intre ele ruseste cu expresii romanesti intercalate mereu. Un tanar care este ofiter pe un vapor spaniol, se intoarce si el in Bucuresti.

Dar asta a fost ieri, pe drum. Formalitati la granita, probleme cu avionele, zbor peste Atlantic, cunostinte cu romani care vorbesc romaneste, cu romani care vorbesc amestecat ruseste si romaneste, ba chiar si turceste, fuga nebuna de-a lungul fusului orar (sau poate de-a latul), totul comprimat intr-o zi.

Trebuie sa o iau pe indelete. Scot aparatul si fac prima fotografie. Penny Market, in spate se construieste un mall. Sunt pe aceeasi planeta de pe care am plecat ieri. Oare?

Uremaza a doua fotografie; in spate se vad niste blocuri. Construite poate prin anii saizeci, mai sigur insa prin anii saptezeci. 1 Decembrie a fost mai intai Bulevardul Macaralei.







(Bucuresti)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home