Updates, Live

Friday, February 25, 2011

Intalniri neasteptate cu Romani - Theodor Rogalski



Iarna lui 1954 cu nametii uriasi din Bucuresti: eram elev in clasa a doua primara si m-am bucurat de vacanta neasteptata si de derdelusul din Piata Amzei pe care ne dadeam cu sania.

Se zvonise ca a murit in nameti Emil Gavris, un interpret de muzica populara. A fost doar un zvon, Emil Gavris a mai trait multi ani si de cate ori aparea la televizor imi aminteam de iarna lui 54.

Odata cu el se aflase ca murise si un compozitor, Theodor Rogalski. Vestea aceasta era adevarata. Peste cativa ani am asistat la Catedrala Sfantul Iosif la un concert in care s-a cantat o lucrare a acestui muzician. Doamna Rogalski se afla in prima banca de langa altar.

Insa atunci, in 54, afland prima oara si de Gavris, si de Rogalski, ii cam confundam si din cand in cand imi mai iesea cate un Emil Rogalski.

Am gasit pe youTube de curand un video care m-a emotionat, aduncandu-mi in amintire compozitorul de care aflasem in 1954, aducandu-mi aminte si de copilul care eram, bucurandu-ma de nametii uriasi de atunci, care facusera atat de mult rau, dar care pentru un pusti in clasa a doua primara insemnau in primul rand derdelusul din Piata Amzei: o compozitie de Theodor Rogalski interpretata la Carnegie Hall in New York: soprana Camelia Voin, acompaniata de pianista Anna Shelest.





Mult mai tarziu aveam sa aflu ca printre victimele nametilor de atunci s-a numarat si Ionel Teodoreanu.

(Intalniri neasteptate cu Romani)

3 Comments:

  • Imi era dor de aceasta rubrica :-)

    By Blogger Dan Romascanu, at 12:33 PM  

  • Desi am găsit cu întârziere articolul dumneavoastră, sunt plăcut impresionat să aflu că românii se bucură de activitate compatrioților din Diaspora. Rogalski și Camelia Voin au făcut România mândră la Carnegie Hall. Dr. Viorel Gheorghe

    By Blogger Unknown, at 12:16 AM  

  • Va multumesc pentru comentariu.



    By Blogger Pierre Radulescu, at 11:12 AM  

Post a Comment

<< Home