Updates, Live

Friday, January 06, 2012

Bacovia: Lacustra



De-atatea nopti plouand,
Aud materia plangand ...
Sint singur, si ma duce-un gand
Spre locuintele lacustre.

Si parca dorm pe scanduri ude,
In spate ma izbeste-un val -
Tresar din somn, si mi se pare
Ca n-am tras podul de la mal.

Un gol istoric se intinde,
Pe-aceleasi vremuri ma gandesc ...
Si simt cum de atata ploaie
Pilotii grei se prabusesc.

De-atatea noprti aud plouand,
Tot tresarind, tot asteptand ...
Sint singur, si ma duce-un gand
Spre locuintele lacustre ...




So many nights I've heard the rain,
Have heard matter weeping ...
I am alone, my mind is drawn
Towards lacustrine dwellings.

As though I slept on wet boards,
A wave will slap me in the back -
I start from sleep, and it seems
I haven't drawn the bridge from the bank.

A void of history extends,
I find myself in the same times ...
And sense how through so much rain
The heavy timber stilts are tumbling.

So many nights I've heard the rain,
Always starting, always waiting ...
I am alone, my mind is drawn
Towards lacustrine dwellings ...




Depuis des nuits j’entends pleuvoir
La matiere pleure le soir
Et seul j’explore dans un songe
Lacustres mondes que l’eau ronge

Je dors en lits d’humides planches
Mon dos battu de vagues flanche
Et dans le reve je sursaute
Car mon ponton sur flots tressaute.

L’abîme de l’histoire est mien
J’existe dans les temps anciens
Je sens toute cette eau en trombe
Partout, les pilotis en tombent.

Depuis des nuits j’entends pleuvoir
J’attends en sursautant le soir
Et seul j’explore dans un songe
Lacustres mondes que l’eau ronge


(George Bacovia)

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home