Updates, Live

Tuesday, January 17, 2012

Trecuti prin Ciur si prin Darmon


In curand cele doua nepoate ale mele, Bianca si Daria, vor primi in dar o pisicuta. Tatal lor (si fiul meu totodata) se tot opunea, dar pana la urma a cedat. Nu poti ignora la nesfarsit rugamintile Biancai si Dariei.

Va intra o pisicuta in casa lor, deci. Si va sta acolo multi ani, si va deveni si ea batrana si smechera, trecuta prin ciur si prin darmon, ca martanul din versurile de mai sus: o poezie ce am gasit-o intr-un blog (http://verovers.wordpress.com/).

Bine, bine, acum, ce este ciur, cam stim toti. Nu prea stim ce este darmon. Chiar am avut o discutie cu o verisoara (am fost cu ea in vizita la familia baiatului meu), care si-a propus sa se uite in seara asta prin dictionare.

M-am uitat si eu: darmonul e un ciur mai mare, cuvantul ne vine in romana din neogreaca (δερμόνι sau δρομόνι), printr-o filiera bulgara.




(A Life in Books)

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home