Updates, Live

Tuesday, October 16, 2012

Casa de pe Strada Astronomului



Strada Astronomului este foarte scurta, vreo trei case de o parte si de alta. Leaga strazile Putul cu Plopi si Luigi Cazzavillan, foarte aproape de intrarea in Cismigiu de pe Stirbei Voda. In copilarie mi se intampla sa trec destul de des pe acolo. Era o casa pe strada Astronomului al carei aspect ma impresionase. O asociam cu numele strazii si imi imaginam ca este fie locuinta vreunui astronom care are un telescop dupa geam, fie a vreunui navigator inconjurat de harti marine si de atlase celeste, de busole si de tot soiul de alte dracovenii, fie macar a unui profesor de matematici indragostit de tainele cerului (de francmasoni inca nu citisem nimic pe vremea aceea, altfel i-as fi bagat si pe ei in ecuatie). Insa de Piri Reis aflasem, si ma intrebam daca nu cumva si vestitul amiral otoman nu locuise in vreo casa asemanatoare. Fireste, toate astea nu se bazau pe nimic, era doar imaginatie de copil.

Mult mai tarziu, prin anii 2000, aflat odata la New York, am gasit intr-o mica librarie din Greenwich Village o carte a unui alt otoman vestit (Evlya Çelebi, care ne vizitase tara si scrisese despre ea), si mi-am amintit de numele lui Piri Reis si de fascinatia mea pentru casa de pe strada Astronomului.

Am trecut ieri din nou pe strada Astronomului. Casa este abandonata - asa incat in locul invatatului pe care mi-l imaginam cu zeci de ani in urma, este vorba acum, probabil, de un rechin (imobiliar), care asteapta ca imobilul sa se darame singur, si apoi sa construiasca altceva. Ce pacat!





(Musical Background: Tchaikovsky, Nutcracker, Chinese Dance) 



(Bucuresti)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home