Updates, Live

Friday, June 17, 2016

António Duarte Gomes Leal

António Duarte Gomes Leal
caricaturado por Rafael Bordalo Pinheiro
(source: wiki commons)
no copyright infringement intended

poeta e crítico literário português (1848-1921)


Dan Caragea sobre Gomes Leal:

L-am citit în original. Făcea parte din programa de literatură, dar, pe vremea aceea, îl aveam la inimă pe Cesário Verde. Pe el l-am ales și pentru lucrarea de diplomă. La Gomes Leal m-am reîntors abia după vreo doi ani, după ce am citit poemul omonim al lui Fernando Pessoa. Am tradus puține poeme de Leal, toate pe alese. Totuși, Claridades do Sul (1875) ar fi meritat tradus integral. Scriitori români apropiați de spiritul lui Leal? (Cred că) trebuie căutat în școala și discipolii lui Macedonski, pentru că el este, la noi, înnoitorul.
(interviu publicat în Egophobia)





(Una Vida Entre Libros)

(Dan Caragea)

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home